«Медійний детокс» до Всесвітнього тижня медіаграмотності
У Національній бібліотеці України для дітей впродовж багатьох років відбуваються заходи на підтримку розвитку медійної грамотності серед читачів. Більше 40% населення землі користується соціальними мережами, асеред дітей та молодіцей відсоток іще більший.
До Всесвітнього тижня медіаграмотності у відділі документів іноземними мовами було проведено серію зустрічей на тему «Медійний детокс».Учасники студії «Wunderwald/Ліс чудес» обговорили вплив соціальних мереж на їхнє життя, найбільш популярні соціальні мережі, вплив на сон, самопочуття і спілкування з друзями.
У зв’язку з тим, що у соціальних мережах часто можна зустріти посилання на новини, які мають негативний характер, ми проглянули серію відео «Чому варто бути медіаграмотним?» і обговорили приклади маніпулювання.Також підняли тему медіа, які можуть допомогти у вивченні німецької мови та саморозвитку.
Під час канікул читачі бібліотеки, учні 8-11 класів, теж долучилися до обговорення важливості медіа, розуміння їхнього впливу на наше життя і свідоме користування соціальними мережами: не викладати персональну інформацію, обмежити користування ґаджетами перед сном, розуміння того факту, що соціальні мережі задля власної привабливості імітують деякі прийоми комп’ютерних ігор, а новини можуть мати маніпулятивний характер.
Під час обговорення використовувався інформаційний плакат «О.Б.А.Ч.Н.О. з псевдоновинами», діти дізналися про 6 способів оцінити інформацію та відповісти на такі питання: чи пов’язані факти; хто автор і чи можна йому довіряти; яка загальна картина; на кого направлена інформація; навіщо було створено цю новину і як було подано інформацію.
Під час спілкування дійшли висновку, що сучасні медіа варто використовувати обмежено і з метою саморозвитку. Більшість учасників зустрічей саме так і використовують соціальні мережі.